רואקוטן לפני ואחרי איך משתנים החיים אחרי נטילת התרופה, מה זה רואקוטן – כל הפרטים בכתבה הזאת. רואקוטן(איזוטרטינואין) – תרופה לאקנה. פעולה שלה מבוססת על דיכוי זמני של בלוטות החלב. רואקוטן() מכיל חומצה רטינואידית והוא מאוד פעיל.
רואקוטן גם מוריד דלקת ופעולה שלו מאוד עמוקה, הוא גם מדכא פעולה של בלוטות החלב וגם מקטין משמעותית את המידה שלהם.

אנטיביוטיקה לאקנה או כדורי רואקוטן

רואקוטן נוטלים במצבים של אקנה קשה וכאשר יש היסטוריה בלקיחת אנטיביוטיקה לאקנה ללא הצלחה. אנטיביוטיקה לאקנה בדרך כלל מסוג טטראציקלין, מומלצת במצבים קלים יותר של אקנה, ורואקוטן  פעולה שלו יותר מורחבת  ועמוקה. אבל חשוב לזכור שרואקוטן מסוג של חומצה רטינואידית נגזרת ויטמין a, גם קוראים לה טרטינואין. הטרטינואין שובר את הפקק שחוסם את בלוטות החלב, וכך כמות הקומדונים יורדת. ויטמין a מדקק את העור אז חשוב מאוד למרוח מקדם הגנה מפני שמש, וגם גורם לתחושה של יובש פה ולכן צריכים להתייעץ  עם קוסמטיקאית שתעזור לבחור תכשירים נכונים.

חשוב לקחת רואקוטן לפני ואחרי התייעצות עם רופא. נטילת רואקוטן חייבת להיות בהשגחה צמודה של הרופא והוא גם יחליט על מינון של התרופה, זה תלוי עד כמה מצב חמור. וגם התרופה לא מתאימה לכל אחד.

רואקוטן למי אסור לקחת

  • אסור לקחת רואקוטן לאנשים שיש להם בעיות בכבד ובכליות.
  • מינון של התרופה תלוי באותו מצב של המטופל והחלטה על המינון מאוד אינדיבידואלית.
  • אסור לקחת תרופה כאשר יש בעיות אחרות בעור כדי לא להחמיר את המצב.
  • נשים בהריון אסור ואפילו שנה לפני כניסת להריון.
  • במהלך טיפול ברואקוטן חייבים לעבור בדיקות דם כדי לבדוק כמות הליפידים בדם.

יש גם לרואקוטן הרבה תופעות לוואי: יובש בפה ובעיניים, הזעת יתר, מיגרנות או כאבי ראש חזקים, הפרעות בריאה, שינויים בכמות טרומבוציטים, החמרה באקנה, עלייה ברמת הכולסטרול, כאבים בפרקים ובשרירים, בחילות, אפטיה ודיכאון.

רואקוטן לפני ואחרי שרוצים לקחת את התרופה חייבים לזכור שחלקיקים של התרופה מצטברים בכבד ונוכחותן גם אחרי שמסיימים לקחת תרופה. בגלל דיכוי פעילות של בלוטות החלב העור נהיה הרבה יותר דק ומתייבש מאוד והוא נהיה מאוד רגיש, לכן חשוב מאוד לפנות לקוסמטיקאית מקצועית לצורך התאמת מוצרים להגנה מפני שמש לשמירת הלחות בעור.

מכיוון שתרופה מצטברת בכבד עליכם לוותר על כמה דברים: עישון, שתיית אלכוהול, אוכל שומני וגם על הסרת שיער בלייזר צריך לשכוח לתקופה הזאת.

אם כבר החלטתם לקחת רואקוטן אז אתם צריכים לשים דגש על טיפוח עור מיוחד בתקופה הזו ,מכוון שרואקוטן מדקק ומייבש את העור ,יש הרגשה של יובש נוראית אפילו באזור הפה והעיניים ,מערכת החיסונית של מחסום אפידרמלי (שכבה שומנית של העור המשמשת להגנתו ) יורדת ,והעור נהיה חשוף לסביבה ונשאר ללא הגנה ,לכן חשוב מאוד לשים פעמיים ביום קרם לחות המתאים לעור שמן .וכמובן ,להימנע כמה שיותר מחשיפה לשמש ,ואם אתם כבר בחוץ אז לשים מקדם הגנה עם spf גבוה .

חשוב גם כאשר בזמן הטיפול אתם הולכים לקוסמטיקאית צריכים לעדכן אותה כדי שהיא תתאים טיפול הנכון בשבילכם .

אם אתם סובלים מאקנה ומאיזשהו סיבות לא נוטלים רואקוטן ,אל תוותרו על עור יפה וחלק ,היום יש גם טכנולוגיות ותכשירים מתקדמים אצל קוסמטיקאיות ,לכן רק נשאר לבחור את הנכונה .

בהצלחה!!!

ברברה קוסמיקאית p.m.e המתמחה בבעיות אקנה ופיגמנטציה

p.s אם יש לכם שאלות בנוגע לטיפול או עזרע בהתאמת תכשירים נכונים אתם מוזמנים לשאול אותי שאלות !

השאירו את הפרטים שלכם עכשיו לקבלת ייעוץ ללא התחייבות
סיכום
רואקוטן לפני ואחרי
שם מאמר
רואקוטן לפני ואחרי
תיאור
רואקוטן לפני ואחרי איך משתנים החיים אחרי נטילת התרופה, מה זה רואקוטן - כל הפרטים בכתבה הזאת. רואקוטן( איזוטרטינואין ) - תרופה לאקנה.
המחבר
שם המוציא לאור
Barbara Beauty
הלוגו של המוציא לאור

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *