כל אישה חולמת על עור חלק ויפה. לצערי, הבעיה הכי נפוצה הקשורה בעורן של נשים בארץ, היא הופעת כתמים חומים על העור. לא כל כך פשוט להיפטר מהם, מה גם שהם מאד מציקים וגורמים לנשים רבות אי-נוחות.
רבות חושבות שפיגמנטציה בפנים נגרמת רק ממצב העור ומשתמשות במוצרים קוסמטיים בלבד לטיפול בבעיה. בדרך כלל, שימוש רק במוצרים קוסמטיים לא מסייע רבות בהסרת הכתמים מהעור. לכל היותר, המוצרים גורמים לטשטושם של הכתמים ונוצרת תחושה של אכזבה ותסכול. לכישלון הזה בטיפול בפיגמנטציה בפנים באמצעות מוצרים קוסמטיים יש הסבר – לפיגמנטציה גורמים רבים והצלחת הטיפול תלויה באבחון נכון. בכתבה הזו אני אסקור את נושא הפיגמנטציה בעור, מהם הגורמים לבעיה ומהם הטיפולים המומלצים לכל סוג.

כתמים חומים על העור, מה זה?

כתמים חומים על העור, יכולים להופיע בכל קשת הגילאים. במקרים בודדים הכתמים יכולים לעבור לאחר זמן-מה, אך ברוב המקרים הכתמים דורשים טיפול מקצועי.
הכתם החום עצמו, הוא בעצם אזור בו המלנין (הפיגמנט) בעור נמצא בריכוז גבוה. הצטברות של מלנין יכול להימצא גם באפידרמיס (שכבתו העליונה של העור) וגם בדרמיס. כאשר הוא מצוי באפידרמיס, הכתמים יהיו כתמים שטחיים ולא כהים במיוחד, כמו נמשים או נקודות חן. אם המלנין שקוע עמוק יותר, אז הכתמים יתאפיינו בגוון כהה יותר, הם יהיו בולטים יותר וכבר עלולים לפגוע במראה העור דרסטית ובכך להוריד את הביטחון העצמי. לנשים רבות זה פגיעה של ממש באיכות החיים.

סוגים וגורמים של פיגמנטציה

ישנם סוגים שונים של פיגמנטציה, לכל סוג הסיבה והטיפול שלו.
ייצור יתר של מלנין בעור יכול להתרחש בין היתר בגלל גורם תורשתי. יש כתמים שמבצבצים כבר אצל תינוקות. כדי להסיר כתמים אלו לפעמים נדרש אמצעי חזק כמו טיפול וקילוף בלייזר.
כמו כן, ייצור יתר של מלנין בעור יכול לקרות בגלל גורמים ושינויים הורמונליים. במקרה הזה, הכתמים יתאפיינו בגוון חזק, צורה לא אחידה. כתמים מסוג זה מופיעים לרוב בזמן של מחזור, היריון, שנה ראשונה אחרי הלידה (לרוב עובר לבד), תגובה במקביל לנטילת גלולות למניעת היריון. כתמים אלו נקראים כלואזמה, הטיפול בהם לרוב קשה ובעל אפקטיביות נמוכה. במקרים אלו, מומלץ במקביל לקבל ייעוץ רפואי ולפתור את הבעיה מהשורש. אחרי הטיפול בבעיה הרפואית הספציפית הכתמים לרוב יחלו להיעלם עם הזמן. הדברים גם נכונים בנוגע לכתמים המופיעים עקב בעיה גניקולוגית או בעיה בבלוטת התריס.

פיגמנטציה עלולה להיגרם גם בעקבות טראומה לעור. הכתמים החומים עלולים להופיע לאחר אקנה קשה, כוויה כימית או תרמית(בעקבות חום), טיפול פילינג שנעשה באופן לא מקצועי/מוצלח. הטיפול הזה תלוי בנסיבות כמו סוג העור וחומרת הפיגמנטציה, כלומר באיזו שכבה בעור הפיגמנטציה נמצאת.

האם ידעתם?

בעיות במערכת העיכול גם הן יכולות להוות כגורם, כמו גם חוסר בוויטמינים ומינרלים מסוימים, כמו למשל חוסר בוויטמין סי או ברזל. כמו כן יש קשר לעיתים לבעיות בכבד, או כתמים בצבע חום צהוב שעלולים להצביע על בעיות בכליות. בעיות נוספות כגון הפרעות במערכת העצבים, מצב נפשי, נטילת כדורים נגד דיכאון, אנטיביוטיקה, כל אלו הם גורמי סיכון נוספים לכתמים ודורשים בירור רפואי מול רופא המשפחה.
כמובן שגם הזדקנות העור, זה דבר שמגיע עם הזמן והגיל. הגיל לא מרחם על אף אחד מאתנו, כתמי הגיל מתחילים להופיע בגילאי 40, מייצור יתר של מלנין, פיזור לא אחיד שלו, שינויים הורמונליים שונים.

הגורם העיקרי הוא ללא ספק קרני השמש. כתמים חומים על העור נמצאים בדרך כלל באזור הפנים, בהם העור הכי דק ורגיש. המלנין הוא בעצם מעין "חייל" של מערכת החיסון בעור, הוא מגן על העור מפני קרינה וכוויות וצובע אותן בצבע כהה, לפעמים בשהייה ממושכת בשמש הצבע מתפזר בצורה לא אחידה, ככתם.

סובלת מכתמים חומים על העור,מה עושים?

תופעות הפיגמנטציה לא מהווה סכנה לבריאות, אך הופעתה יכולה להצביע על מחלה או הפרעה מסוימת בגוף. לכן, חשוב מאד לאבחן נכון את סוג הפיגמנטציה על מנת לבחור טיפול שיניב תוצאות.
אצלי בקליניקה – קיים מגוון רחב של שיטות לטיפול בכתמים בעור, החל מתכשירים קוסמטיים ייעודיים ועד לטיפולים באמצעות לייזר, IPL . שיטת הטיפול תותאם לגורם שאובחן. אני קוסמטיקאית פרא רפואית בהכשרתי עם התמחות בטיפול בפיגמנטציה, עם ניסיון מצטבר ותוצאות ממשיות. אני מזמינה אתכן להצטרף למטופלות המאושרות שלי שכבר רואות את ההבדל. בפיגמנטציה מטפלים אצל המומחים.

השאירו את הפרטים שלכם עכשיו לקבלת ייעוץ ללא התחייבות

סיכום
כתמים חומים על העור
שם מאמר
כתמים חומים על העור
תיאור
כל אישה חולמת על עור חלק ויפה. לצערי, הבעיה הכי נפוצה הקשורה בעורן של נשים בארץ, היא הופעת כתמים חומים על העור. לא כל כך פשוט להיפטר מהם, מה גם שהם מאד מציקים וגורמים לנשים רבות אי-נוחות.
המחבר
שם המוציא לאור
BarbaraBeauty
הלוגו של המוציא לאור

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *