עור יפה וחלק -חלום של כל בן אדם. לצערנו ,עם יופי הזה לא כל אחד נולד ויש הרבה כאלה שמקיימים מלחמה תמידית עם אקנה. יש כאלה שמצאו קוסמטיקאית טובה ויש כאלה שניסו הכל ואף נעזרו בטיפול אנטיביוטי. אחת התרופות הפופולריות שמחסלות את החיידק הגורם לאקנה זהו – מינוציקלין(Minocycline). מינוציקלין – אנטיביוטיקה חצי סינטטית מקבוצת טטרציקלין עם פעולה בקטריאוסטטית (מונעה התפתחות בקטריות) ויש לו פעולה רחבת טווח הוא אפקטיבי נגד הרבה חיידקים ,אבל אני רוצה לדבר על propioibacterium acnes החיידק מחולל אקנה. במקרים קלים אפשר להסתפק בטיפול מתמשך אצל קוסמטיקאית שתעשה אבחון ותבנה תכנית טיפולים נכון לאותו מטופל אבל במקרים קשים יותר ומוזנחים חייבים להיעזר ברופא למתן אנטיביוטיקה.

מה היתרונות של מינוציקלין

למינוציקלין יש יכולת לחדור מהר דרך שכבבה השומנית של החיידק ולהסתגל יפה מאוד בבלוטות החלב.
מינוציקלין 50 מייג בקפסולות נספג טוב כך שאין בעיה עם מערכת העיכול.
מבחינה תראפויטית מזכיר מאוד את דוקסיציקלין ואפילו יותר מהיר מימנו בתגובה לחיידק.
יש הרבה יתרונות לתרופה הזו ,אבל יש גם הרבה תופעות לוואי.

מינוציקלין תופעות לוואי

מינוציקלין תופעות לוואי – יש הרבה, ננסה לגעת בכל בעיה.
מינוציקלין תופעות הלוואי רחבות תחילה נפרט על תופעות הלוואי מצד גסטרו – יכולה להיות אנורקסיה, בחילות, הקאות, שלשולים, יכולים להופיע פצעים בפה, ואף יכול לפגוע בציפוי של השן.
מתן מינוציקלין יכול גם לגרום לדלקת בשתן, בעיות בכליות, קנדידה(פטריה בנרתיק), יכול לגרום לבעיות עור נוספות כמו אלופציה(התקרחות יתר),פיגמנטציה בעור ובציפורניים, העור יכול להיות מגורה מידי ,פריחה ,דרמטיטיס, יכול לגרום גם לקושי בנשימה ,החמרה באסטמה ואפילו דלקת ריאות.
והרשימה ממשיכה חלק מתופעות הלוואי של מינוציקלין יכול גם לפגוע בעצמות , יכול לגרום גם לדלקת בגיד. כאבים בשרירים גם אחד מתופעות לוואי נפוצות.
תופעות לוואי יכולים לגעת גם במעי עצבים : פרכוסים, סחרחורות , כאבי ראש , חוסר תחושה באצבעות….
יכול להיות גם הפרעות שמיעה או רעש באוזניים.
שינוי צבע בחלל הפה , שינוי צבע זיעה , גם שיניים יכולים לשנות את הצבע שלהם.

כאשר אתם מתחילים לקחת מינוציקלין אתם צריכים להיצמד להוראות של הרופא ולקחת מינון מדויק , כי מנת יתר יכולה גם להזיק – יכול להופיע סחרחורת , בחילות והקאות.

מינוציקלין – אנטיביוטיקה עם השפעה רחבת טווח , מאוד אפקטיבית במלחמה באקנה ,אך כפי שפירטנו למעלה ניתן לראות שהיא גם גורמת לתופעות לוואי רבות. אם כבר התחלתם לקחת מינוציקלין אז תישטפו פעולה עם הרופא ותיצמדו לכל ההוראות כי בזה תלוי הצלחה של הטיפול. אני מאחלת לכם שלא יהיו לכם תופעות לוואי.

השאירו את הפרטים שלכם עכשיו לקבלת ייעוץ ללא התחייבות
סיכום
מינוציקלין תופעות לוואי
שם מאמר
מינוציקלין תופעות לוואי
תיאור
עור יפה וחלק חלומו של כל אדם, אבל לא לכל אחד זה מתגשם באופן טבעי. אקנה - בעיה הכי נפוצה בעולם. אחד הטיפולים הפופולרים נגד אקנה - מינוציקלין.
המחבר
שם המוציא לאור
Barbara Beauty
הלוגו של המוציא לאור

פוסטים קשורים

שבת שלום
אפשר להגיד שהרצון להבריא קיים מאוד אפילו הכי בעולם במקביל התרופה הזאת בעייתית מאוד
סחרחורות בחילות דופק לב לא מובן מה עובר על הגוף סוג של הכל ביחד בצורה שאי אפשר להמשיך
ניסיתי עוד יום ועוד יום וזה לא עובר דיכאון אני לא מחייך כל היום עסוק באיך אני מרגיש ומה לעשות כדי לשפר את ההרגשה
קשה לנהוג
הפסקתי מה עושים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *